onsdag 4 februari 2009

Blogg nr 2 från Broder Bengt

Hej Stig!

Jag lägger min Blogg två på Ditt altare.
Jag utgår ifrån att Du beaktar Tryckfrihetsförordningen när Du granskar inlägg på Din blogg.
Särskilt vill jag uppmana Dig se upp med vad som stadgas i Tryckfrihetsförordningen från den 5 april 1949.
Straffbar handling enligt den är t ex uppmaning eller förberedelse för
1. högförräderi och uppror
2. Missfirmlig gärning mot Konungen
3. Skymfande av främmande makts flagga
4. Spridande av falskt rykte
5. Skymfande av sådant som av kyrkan hålles heligt.
6. Ärekränkning
och numera också om jag inte minns fel:
- uppmaning eller förberedelse till att kasta papper på gatan
- eller avsiktlig frånvaro utan giltigt förfall vid seniorkårens schemalagda övningar.

Det var allt!
Hej
Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar